רחפן רב תחומי- הקסלוג פרו

תלמידי מגמת אלקטרוניקה ברב תחומי עמל הולץ חיל האוויר מתבקשים לבנות לתכנן ולהנדס פרויקט גמר. הפרויקט נמשך כשנתיים, בהנחיה של המורים או עצמאית.

את הרחפן הרב תחומי הקסלוג פרו בנו: אפריים חיאייב, אריאל בלביר ועדי דהן – תלמידי כיתה יב 2

רוב הפרויקטים הינם רובוטים. שלושת התלמידים החליטו  לבנות משהו יוצא דופן: רחפן.

אפרים:  "אני מטיס טיסנים כבר כמעט 10 שנים ונכנסתי לתחום הרחפנים לפני כשלוש שנים. הרעיון להכין רחפן החל מתחילת כיתה יא וחברתי לשני חבריי לכיתה. התכנון ההתחלתי היה שכל אחד מאיתנו יכין רחפן קטן, אבל נפגשנו עם מנהלת בית הספר, שאישרה לנו ללכת על הפרויקט אחד גדול, כולל מימון. 

המטרה היתה להכין רחפן רב תחומי: הרחפן יכול לצלם, ולהעביר מידע בזמן אמת. כמו כן הרחפן יכול להכיל מיכל של מים לכיבוי שרפות והשקיה , להכיל מיכל אבקה (כיבוי שריפות, ריסוס וכו').

הרעיון  לעשות רחפן רב תחומי איתגר מאוד:  החיפוש אחר המנועים, מנועים גדולים יותר, החיפוש אחר השילדה וכל שאר החלקים של הרחפן היה לא פשוט. היינו צריכים לתכנן אותו ממש מההתחלה.

לאחר תכנון מפורט, הזמנו את הרכיבים מחול והתחלנו להרכיב. בתכנות הרחפן נתקלנו בקושי, שמצב אחד שלו, רחיפה ושמירת מיקום, לא עבד.  אחרי תכנות מחדש הצלחנו גם בזה! 

השקת הרחפן היתה 11.3.2018 . הגיעו כל מורי בית הספר, חברים לשכבה, חניכים של הורס ההדרכה שלי (בנית רחפנים) הגיעו נציגים מרשת עמל, נציג מטייסת המל"טים של חיל האוויר ועוד."

לפוסט בדף הפייסבוק של  עמל לחצו כאן