על בית הספר

בי"ס תיכון ומכללה המתמחה בחינוך והכשרה לכל מקצועות התעופה – ייחודי בארץ במגמות מכונות, בקרה ואנרגיה, אלקטרוניקה מחשבים.
תלמידי ביה"ס מכיתות ט' ועד י"ב המגיעים מכל הארץ בעלי מוטיבציה גבוהה ללימודי התעופה ולשירות במערך הטכני בחיל האוויר.
בשל שיתוף הפעולה ההדוק עם חיל האוויר והתעשיות עתירות הידע בישראל, בבית הספר ציוד לימודי הקשור לעולם התעופה מהמתקדמים והייחודיים ביותר בעולם.
בוגרי ביה"ס נחשבים כח אדם טכנולוגי איכותי ביותר הממלא תפקידי מפתח בחיל האוויר ומהווה כ''א טכנולוגי הנחוץ לתפקוד המערך הטכני של חיל האוויר בכדי שהחייל יעמוד ביעדיו, כמו כן מאיישים בוגרי ביה"ס משרות בכירות בעולם התעופה האזרחי בארץ ובחו"ל.
גיוס בוגרי ביה"ס לצה"ל ולחיל האוויר בפרט עומד על 100% מתגייסים!

בשל שיתוף הפעולה ההדוק עם חיל האוויר והתעשיות עתירות הידע בישראל, בבית הספר ציוד לימודי הקשור לעולם התעופה מהמתקדמים והייחודיים ביותר בעולם.
בבית הספר כ- 12 כלי טייס (מטוסים, מסוקים וכלי טייס בלתי מאוישים) כמו כן בבית הספר סדנאות ללימוד מקצועות התעופה ייחודיות ואיכותיות מהמתקדמות ביותר ובהן מנועי מטוסים (מטוסי קרב ומטוסי נוסעים).
בשל חשיבותו של בית הספר בעיני חיל האוויר הישראלי ותעשיות התעופה בארץ, מועבר ציוד יקר ערך לטובת חינוך והוראת מקצועות התעופה לתלמידים. (מטוסים, מנועים וכלי עבודה מחיל האוויר וחברות אזרחיות כדוגמת אל על, אירונאטיקס, תעשיה אווירית וכו').
בוגרי ביה"ס נחשבים כח אדם טכנולוגי איכותי ביותר הממלא תפקידי מפתח בחיל האוויר ומהווה כ"א טכנולוגי הנחוץ לתפקוד המערך הטכני של חיל האוויר , כמו כן מאיישים בוגרי ביה"ס משרות בכירות בעולם התעופה האזרחי בארץ ובחו"ל.
גיוס בוגרי ביה"ס לצה"ל ולחיל האוויר בפרט עומד על 100% מתגייסים!
 
ביה"ס הוקם בשנת 1954 כאשר ראשי המדינה ומשרד הביטחון דאז ראו בחשיבות הרבה בהקמת חיל האוויר הישראלי, כח משמעותי בהקמת צה"ל ומאז ועד היום קיים החיבור ההדוק של ביה"ס עם חיל האוויר.
חשוב לציין כי לאורך כל שנות קיומו ש ביה"ס נקלטו תלמידים מלמעלה מ- 50 רשויות מקומיות שונות , תוך שאלה משתפות פעולה ומברכות את תלמידיהם בדרכם הייחודית והלא פשוטה בה בחרו מרצונם החופשי.
כל פעולות גיוס התלמידים מגיע מ-"חבר מביא חבר" ובני משפחה לדורותיהם, בביה"ס תלמידים רבים אחים של… בנים ובנות של. (שליש מתלמידי ביה"ס הספר – בנות).

כ- 30% מסגל ההוראה של ביה"ס הינם בוגרי ביה"ס, תופעה ייחודית ההופכת את ביה"ס לבית חינוך שהוא סוג של משפחה.
בנוסף למורי בית הספר, קיים סגל הדרכה  (מדריכים, מדרכות וחונכות וסגל פיקוד) המהווה כח משמעותי המסייע בתמיכה לימודית, רגשית וערכית להשגת ועמידה בייעדי החזון הבית ספרי.

הרב תחומי עמל הולץ חיל האוויר עבר מהפך משמעותי, וזכאות התלמידים לבגרות עלתה ל- 91%. ביה"ס פעמיים כבית ספר ערכי וקטף פרסים רבים בכל תחום אפשרי ( פרס חינוך מחוזי, חינוך תעבורתי, בי"ס ירוק, תחרויות רשתיות וכו') יש לציין כי ביה"ס מהווה מודל לחינוך טכנולוגי מתקדם אליו מגיעות משלחות אנשי חינוך מהארץ ומחו"ל על בסיס קבוע.

בית הספר פועל בשיתוף פעולה מלא עם חיל האוויר
תלמידי ביה"ס, שוחרי חיל האוויר,  לובשים מדי החייל, בעלי תעודת שוחר ומהווים דוגמא ומופת לתלמידאות וחינוך.

לסרטון בית הספר

 

תלמידים יקרים,                                              

בימים אלו אתם עומדים על סף החלטה חשובה: בחירת בית ספר תיכון.

אין ספק, זוהי בחירה משמעותית, שתעצב את אישיותכם ועתידכם.

בתיכון "הולץ" – חיל האוויר עושים הכול על מנת להפוך את תקופת הלימודים שלכם לתקופה איכותית ומרתקת, במהלכה נקנה לכם תעודת בגרות והכשרה טכנולוגית ייחודית לשייכות אתגרית בחיל האוויר.

במידעון האתר, תוכלו למצוא מידע על מסלולי הלימוד הייחודיים שלנו ועל מגוון האפשרויות שאנו מציעים לכם:

מסלול שוחרות חיל האוויר במגמות:

–         הנדסת מכונות תעופה.

–         הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים.

–         הנדסת חשמל, בקרה ואנרגיה.

 

מגמות אלה משמשות "בית היוצר" למערך הטכני של חיל האוויר ובהמשך הדרך לתעשיות הביטחוניות ולתעשיות עתירות הידע.

בואו אלינו להירשם בהקדם כי בוגרי כיתות ח' ו-ט' האחרים

עשויים לתפוס את מסלול ההמראה שלך!

 

                                                             שלכם,

                                                                                                שרית מלמד        

                                                                                                מנהלת בית הספר       

החזון הבית ספרי: הכשרת בוגר איכותי – משכיל, ערכי ומקצועי, המצויד במיומנויות הנדרשות לסביבה טכנולוגית משתנה, לשירות משמעותי במערך הטכני של חיל האוויר ולהמשך דרכו בחיים".

בתום הלימודים זכאי בוגר הולץ לתעודת בגרות איכותית, תעודה טכנולוגית והכשרה ייחודית לשירות אתגרי בחיל האוויר. כ 80% מבוגרי ביה"ס ממשיכים לימודיהם במכללה לתואר הנדסאי.
כל תלמידי בית הספר בחרו ללמוד במסלול השוחרות ברב תחומי עמל הולץ- הינם תלמידים מיוחדים ויוצאי דופן במערכת החינוך. נערים ונערות אלו מגלים אחריות, משמעת גבוהה ערכיות ורואים במסלול הלימודים גם שליחות לאומית.

חזונו של בית הספר הינו חזון רשת עמל: יזמות, חדשנות ומצוינות 
ייזמות ופרוייקטים בית ספריים הקשורים לעולם התעופה:

  • מוזיאון התעופה בראשל"צ– כחלק מלימודי התעופה בכל שכבות הגיל הצליחו תלמידנו לשחזר ולבנות רפליקה של המטוס הראשון שנחת בישראל בלריו 11,  הבנייה נעשתה בליווי של מהנדסי תעופה וייכלה להתבצע רק באמצעות תלמידי ביה"ס.
  • מוזיאון ארץ ישראל– תלמידי ביה"ס היו שותפים מלאים בבניית תערוכה לציון 100 שנות תעופה בישראל. במסגרת זו השתמשו התלמידים בטכנולוגיה מתקדמת ביותר להצגת המיצגים במציאות רבודה בתערוכה. תלמידי ביה"ס הציגו את התוצרים בפני צמרת חיל האוויר ובראשם מפקד החייל.
  • פיתוח לומדה – תלמידי ביה"ס במסגרת לימודיהם בסדנא למנועי מטוסים פיתחו לומדה בה משתמשים טכנאי החייל בעבודתם השוטפת בבסיסים. לומדה זו מקצרת ומייעלת את זמן העבודה של הטכנאים ומונעת תקלות העלולות לעלות בחיי אדם.
  • פיתוח סימולטור טיסה – ססנה 172. במסגרת לימודי הנדסאי התעופה פיתחו התלמידים מאמן טיסה המאפשר ליושבים בתוכו חווית טיסה על כל המשתמע מכך.
  • פיתוח בלון אווירי למטרות אבטחה – תלמידי ביה"ס בשיתוף חברת אירונאטיקס המתמחה בבניית כלי טייס בלתי מאויישים פיתחו בלון שמטרתו לסייר מעל מקום נבחר ולספק מידע בזמן אמת ליחידה קרקעית.

קשרים עם התעשיה

מורים ומנחים מהתעשייה – בביה"ס מורים מצמרת התעשייה האזרחית בעולם התעופה המשלבים את ההוראה לצד עבודתם בתעשייה.

קשר עם חברות – לביה"ס קשרים הדוקים עם חברות רבות במשק הישראלי:
בסיס חיל האוויר שבפלמחים ובסיסי חיל האוויר, חברת אל-על,תעשייה אווירית, 
ארונאייטיקס, רת"א – ביה"ס מוכר כמכשיר לרשיונות תעופה אזרחיים  ועוד.

הכנה ללימודים אקדמיים

ביה"ס נמנה בין עשרת בתי הספר הראשונים בארץ המאיישים את הפקולטות להנדסה ( מתוך הסקר האחרון שנערך ופורסם בעיתון "ידיעות אחרונות"). כמידי שנה בשנה כ-70 הנדסאים מדופלמים בוגרי ביה"ס מצטרפים לעולם התעופה, לחיל האוויר ולמשק הישראלי.

 

 

כללי

לכל מידעון תשפ"ב לחץ כאן

הולץ – חיל האוויר הינו בי"ס תיכון ומכללה טכנולוגית המשלבים לימודים עיונים בצד לימודים טכנולוגיים במגמות: הנדסת מכונות תעופה, הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים והנדסת חשמל, בקרה ואנרגיה.

בתום ארבע שנות לימודים בביה"ס יוכל הבוגר לזכות בתעודת בגרות ו/או בתעודה טכנולוגית.

תלמידים מתאימים יוכלו להמשיך לימודיהם במסגרת המכללה לתואר הנדסאי.

יום הלימודים בביה"ס ארוך, ומספר המקצועות הנלמדים בו רב ומגוון.

חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים בביה"ס מהווה החינוך הערכי-חברתי.

כדי שנוכל לממש את האתגרים שהצבנו בפנינו, חובה על כולנו לשמור על כללי התנהגות נאותים. לשם כך קיים תקנון ביה"ס ובו פירוט חובותיו וזכויותיו של התלמיד.

תלמיד  יקר,

קרא בעיון את הכתוב בתקנון, כדי שנימנע מאי הבנות במהלך השנה.

  1. בעלי התפקידים בביה"ס

בביה"ס עומדים בכל עת לרשות התלמידים והוריהם בעלי התפקידים כדי לסייע בפתרון בעיות העלולות להתעורר במהלך שנת הלימודים: מנהלת בית הספר, סגנית המנהלת – פדגוגיה, מ"מ סגן המנהלת ורכז מערכת, מפקד השוחרות וסגנו, רכזי השכבות, מרכזי המגמות והמקצועות, רכזת החינוך החברתי, יועצות, רכזות לקויות למידה, מחנכי הכיתות ומפקדי הכיתות, חונכות, עובדי מינהל  ואחות ביה"ס.

זכור: כל בעיה שמתעוררת – יש לפנות תחילה למחנך הכיתה, המחנך הוא הכתובת הישירה לטיפול בכל נושא הקשור בתלמיד. מחנך הכיתה יפנה לבעלי תפקידים אחרים כדי לסייע בפתרון כל בעיה.

אם התלמיד לא בא על סיפוקו, יש לו הזכות המלאה לפנות לסמכות עליונה יותר.

הטיפול בפניות התלמיד הוא חלק מתפקידיו של הצוות בבית הספר, ואנו נעשה הכול כדי לסייע לתלמידים.

 

  • שעת  קבלה

 

בתחילת שנת הלימודים יפורסם לוח זמנים ובו ימים ושעות הקבלה של המורים ושל כל בעלי התפקידים בביה"ס.

יש לתאם מראש את מועדי הפגישות כדי להימנע מאי נעימות.

  1. הופעה, סדר וניקיון

2.1   תלבושת

תלמידי ביה"ס רובם ככולם הם שוחרים, ולכן ההופעה תהיה במדים בהתאם לפקודות הצבא.

תלמיד שיופיע לביה"ס באופן מרושל, ללא מדים תקניים, לא יוכל ליטול חלק בלימודים הסדירים וייענש.

 

  • בגדי  עבודה

 

במסגרת השיעורים בעבודה מעשית יקבלו שוחרים במגמת תעופה מדי ב או סרבלים. (ברכישה עצמית)

2.3  תלבושת  ספורט

יש להופיע לשיעורי ספורט  בתלבושת הולמת ובנעלי ספורט כפי שנדרש על ידי המורה לחינוך גופני.

יש לזכור כי תלבושת הספורט נועדה לשיעורי החינוך הגופני בלבד, אין לשבת בכיתות בתלבושת ספורט ואין להתהלך בתחומי בית הספר בתלבושת זו.

לקראת שיעור הספורט יחליפו התלמידים את בגדיהם בכיתות או במלתחות שבאולם הספורט.

תלמיד  תורן יופקד על הציוד של תלמידי הכיתה במהלך השיעור.

 

  1.   משמעת

כללי

התלמידים נקראים לציית להוראות ולמטלות הניתנות על ידי צוות המורים וסגל חיל האוויר. במקרה של אי הסכמה יש לבצע תחילה את ההוראות ואת המטלות, ורק לאחר מכן יש לפנות למחנך הכיתה לשם בירור נוסף.

 

  • הופעה והתנהגות בתחומי בית הספר

 

  1. התלמיד יגיע אל ביה"ס בהופעה מסודרת, במדים נקיים, בפנים מגולחות ובתספורת תקנית.
  2. בנות תקפדנה על הופעה מסודרת, לא יורשו איפור מוגזם ואביזרי קישוט חריגים.
  3. נסיעה בטרמפים אל בית הספר או ממנו אסורה בהחלט!
  4. חל איסור מוחלט לעשן בשטח בית הספר ובסביבותיו. תלמיד שייתפס מעשן יוענש בכל חומרת הדין.
  5. השימוש במכשירי טלפון ניידים חכמים או במכשירים אלקטרוניים אחרים במהלך השיעור יהיה אך ורק לצורך לימוד בהתאם להנחיית המורה שבכיתה. בתחילת השיעור יש לכבות את מכשיר הטלפון ולאחסנו בתיק.
  6. אין להביא אל ביה"ס חפצים יקרי ערך.  יש לזכור – חפצי התלמידים אינם מבוטחים!
  7. תלמיד שברשותו מכשיר אייפד יהיה אחראי לתקינותו ולביטחונו. יש להביא את המכשיר טעון אל ביה"ס, לא תתאפשר הטענת המכשיר במהלך היום. אין לעזוב את המכשיר ללא השגחה. בכיתות ישמש המכשיר לצורכי לימוד בלבד.  
  8. לידיעתכם, הנהלת ביה"ס לא תוכל לתחקר אובדן ו/או לשאת בכל נזק שייגרם לרכושם של התלמידים. התלמידים מתבקשים לשאת על גופם כסף ו/או כל מכשיר בעל ערך.
  9. אין להיכנס לאזור הסדנאות ללא אישור, או ללא מדריך או מורה מלווה.

3.2 הפרעות

  1. תלמיד, שיפריע למהלך התקין של השיעור, יירשם על ידי המורה במשו"ב. במקרה של אירוע חריג יורחק התלמיד מן הכיתה, יירשם במשרד השוחרות, ויחזור מיד לשיעור .  
  2. המשך הטיפול ייעשה  על ידי מחנך הכיתה או על ידי המק"ס /ראש הצוות/ רכז השכבה או על ידי  מפקד השוחרות, בהתאם לחומרת ההפרעה ולאופייה.
  3. אם תלמיד צבר שלוש הפרעות, יישלח מכתב התרעה להוריו. המכתב יוחזר על ידי התלמיד כשהוא חתום ויתויק בתיקו האישי.
  4. לאחר חמש הפרעות יוזמנו ההורים לשיחת בירור בביה"ס.
  5. בחלוף 30 יום ללא הרשמות, תימחקנה ההרשמות הקודמות, וספירת הרישום תתחיל מחדש.
  6. במקרה של הפרעות חוזרות ונשנות או מקרים של התנהגות חריגה, כגון: אלימות פיזית, חוצפה בוטה, עישון, פגיעה באמינות וכו' יטופל התלמיד על ידי  הנהלת ביה"ס או מפקד השוחרות, ואף יועלה לוועדות משמעת בראשות קצין הדרכה ראשי.

3.3 נוכחות וסדרי מערכת

  1. נוכחות התלמידים בכל השיעורים הנה חובה !
  2. ימי פעילות חינוכית–חברתית בביה"ס ומחוץ לו הנם חובה! היעדרות בלתי מוצדקת מכל  מפעילות במסגרת ביה"ס תיחשב הפרת משמעת ותטופל במלא חומרת הדין.
  3. בהישמע הצלצול ייכנסו התלמידים בצורה מסודרת לכיתות וימתינו למורה.
  4. כניסה לכיתה לאחר שהשיעור החל לא תותר, אלא באישור המורה.
  5. התלמידים יקדמו את המורה בקימה ויישבו במקומותיהם באישורו.
  6. חובה על כל תלמיד לעקוב אחר השינויים במערכת השעות מדי יום. בכל בוקר יש להתעדכן לגבי השינויים של אותו יום, ובצהריים מתפרסמים מעל צג המחשב שינויים ליום המחרת. יש להיערך בהתאם למערכת המעודכנת. השינויים יופיעו גם באתר ביה"ס וגם במשו"ב.
  7. אם מורה מתעכב או נעדר מהשיעור, נציג הכיתה ידווח על כך מידית לרכז המערכת או למק"ס תורן בשוחרות.
  1. 4.  איחורים  והיעדרויות  מלימודים

 

  • איחורים

 

א. השוחרים יופיעו למסדר בוקר מדי יום בהתאם לנהלים שנקבעו על ידי סגל חיל האוויר.

ב. תלמיד שאיחר לשיעור הראשון לא יורשה להיכנס לכיתה, אלא באישורו של המק"ס ו/או המחנך. תלמיד מאחר יירשם במזכירות השוחרות, ויעדכן את המדריך האחראי .

ג. תלמיד שירשום לחובתו איחורים בלתי מוצדקים רבים – תירשם לו הערה בתעודה ויורד לו ציון בהתנהגות.

ד. תלמידים המתחילים ללמוד בשיעור השני יימנעו מהפרעה למהלך התקין של השיעור הראשון,  וימתינו עד הצלצול.

 

  • היעדרויות

 

א. תלמיד, שנעדר מביה"ס בשל  סיבה בלתי צפויה למשך יום אחד, יצויד במכתב הסבר מפורט, חתום על ידי אחד ההורים. המכתב יימסר לאישורו של מחנך הכיתה, ויוצג בפני כל מורה המלמד בכיתה על פי דרישה.

ב. היעדרות של  יומיים מחייבת הצגת אישור רפואי.

ג. ביקורים אצל רופאים מומחים יש לקבוע בתיאום מראש רק בתום יום הלימודים.

ד. הורי השוחרים יידעו את מחנך הכיתה או את סגל חיל האוויר לאחר יום אחד של היעדרות.

ה. בכל מקרה של היעדרות ממושכת (למעלה מ-3 ימים) חובה על התלמיד או על הוריו לדווח למחנך הכיתה, למפקד השוחרות ו/או למזכירות ביה"ס.

ו. כאמור, אחרי כל היעדרות חייב התלמיד להציג אישור (הורים/רופא) בפני מחנך הכיתה. כל היעדרות לא תוצדק במשו"ב על ידי המחנך, למעט היעדרות בשל השתתפות בפעילות בית ספרית (למשל, מסע שורשים לפולין).

4.3 שחרורים

א. בקשות לשחרורים מיום לימודים או מחלקו, הידועים מראש, יוגשו למחנך הכיתה על ידי התלמיד על גבי טופס בקשת חניך חתומים על ידי הוריו שלושה ימים לפני המועד המבוקש. הטופס המאושר על ידי מחנך הכיתה יוגש למק"ס להמשך טיפול.

ב. תלמיד שחש ברע בבוקר לפני יום הלימודים, יפנה למרפאה לשם קבלת טיפול רפואי.

ג. תלמיד, שחש ברע במהלך יום הלימודים, יפנה לאחות ביה"ס, ייבדק על ידה. אם תמצא אחות ביה"ס לנכון לשחררו, יתואם הדבר עם אחד ההורים ויאושר על ידי מחנך הכיתה. בשובו ללימודים יצטייד התלמיד באישור רפואי.

ד. בהיעדר אחות ביה"ס ישוחרר התלמיד לביתו על ידי מחנך הכיתה או על ידי חבר הנהלה. שוחרים יופנו במקרה  הצורך לטיפול במרפאות צבאיות מקצועיות.

ה. בקשות לשחרור מלימודים על ידי גופים, כגון: תנועות נוער או אגודות ספורט יש להגיש בכתב למחנך הכיתה בצירוף מכתב הסכמה של ההורים כמה ימים לפני המועד המבוקש.

ו. שחרורים משיעורי חינוך גופני ו/או מטיולים בשל ליקויים גופניים יאושרו לאחר אישור מרופא. יש להציג את כל  המסמכים הרפואיים המתאימים.

  1.  נוהל  מבחנים

בתחילת כל סמסטר יקבל התלמיד רשימה ובה מועדי הבחינות, שנקבעו על ידי האחראי על המערכת.

א.  אין להיבחן במצב בריאותי לקוי.

ב.  תלמיד, שייעדר מביה"ס סמוך למועד המבחן (יום לפני המבחן או בשעות  שלפני המבחן ) לא יורשה להיבחן' למעט אישור רופא יומיים לפחות לפני המבחן.

ג.  תלמיד, שיימצא מעתיק במבחן – מבחנו ייפסל,  ויינקטו נגדו צעדי משמעת חמורים.

ד. בתקופת המבחנים יש להקפיד שלא יינתנו יותר מ-3 מבחנים בשבוע, למעט מקרים חריגים, שיאושרו  על ידי האחראי על מערכת הבחינות.

ה. אין לבטל ו/או לדחות מועדי בחינות קבועים מבלי לתאם עם האחראי על לוח הבחינות ולקבל את אישורו  לשינוי.

ו. המורים רשאים לבחון את התלמידים בבחנים קצרים בהודעה מראש. זמן  הבוחן לא יחרוג מ-20 דקות, ותכניו יכללו את החומר שנלמד בשלושת השיעורים האחרונים או כבדיקה של עבודת הבית.

ז. המבחנים והבחנים יוחזרו לתלמידים מתוקנים ומוערכים בתוך שלושה שבועות מיום המבחן.

ח. תלמידים בעלי זכאות להתאמות בבחינות ייבחנו בהתאם להמלצות האבחון המקצועי ובאישור היועצת.

ט. תלמיד המבקש לערער על ציון, יפנה למורה המלמד בכתב ויציג את טיעוניו. אם לא בא על סיפוקו, יפנה לרכז המקצוע.

5.1. נוהל מבחני מועד ב

תקנון זה אינו חל על מבחני מתכונת!

  1. תלמיד המעוניין לגשת למועד ב מחויב למלא טופס בקשת תלמיד (יימצא במזכירות הפדגוגית).
  2. המבחן יתבצע במקרים של היעדרות מוצדקת באישור מחנך הכיתה ו/או לשיפור ציון.
  3. תלמיד יוכל לגשת למועד ב במחצית פעם אחת בלבד.

      4. מועד ב על רקע מחלה, יתקבל אישור רפואי רק במקרה שבו נעדר התלמיד לפחות יומיים לפני  המבחן. תלמיד שנעדר יום לפני מבחן – לא יוכל להיבחן!

      5. מבחנים במועד ב יתקיימו ללא נוכחות המורים המלמדים את המקצוע,  ולכן לא תהיה אפשרות לשאול שאלות הבהרה.

6.    תלמיד שיגיש מבחן ריק במקצוע כלשהו – לא יוכל לקבל הזדמנות להיבחן במועד ב באותו מקצוע.

7. מועד ב יתקיים ביום שישי, בתיאום עם רכז הבחינות.      

8.  התלמיד צריך את אישורו של המורה המקצועי כדי לגשת למבחן חוזר, וזאת על סמך השקידה של  
               התלמיד ו/או על סמך הנוכחות בשיעור.

  9. ההתאמה היחידה שתינתן במבחני מועד ב היא תוספת זמן.

  1. כל מורה במקצועו רשאי להגיש עד 20% מכלל תלמידי הכיתה, בכל אחת מהכיתות בהן הוא מלמד (8-5 תלמידים לכל היותר). אם מספר התלמידים גדול יותר, המורה יקיים את המבחן החוזר בשיעור שלו לאחר שהודיע עליו לתלמידיו מראש שלושה ימים לפחות.
    הציון בתעודה יורכב מתוצאות המבחנים, הבחנים והעבודות, שייערכו במהלך הסמסטר. הכנת שיעורי בית, נוכחות בשיעורים והערכה אישית של המורה הן חלק בלתי נפרד ממרכיבי הציון.
  1.  פדגוגיה מתוקשבת

לרשות תלמידי ביה"ס והוריהם עומדים כלים מתוקשבים לצורך מעקב אחר התלמיד ומידע על ההתנהלות השוטפת של ביה"ס.

אתר ביה"ס :https://hl.amalnet.k12.il

בו תוכלו למצוא מידע על שינויי מערכת, לוח מבחנים, חומרי לימוד ואירועים שוטפים.

תוכנת המשו"ב: משמשת מקור מידע דינמי על התנהלותו של התלמיד: אירועי משמעת, ציונים שוטפים, ציוני מגן ועוד, וכן  ערוץ תקשורת בלתי אמצעי בין התלמיד למורה ובין המורה להורים.

לצורך קבלת קוד כניסה יש להתעדכן אצל מחנכי הכיתות.

  1. תורנות בכיתה – תפקידי התורן

א. תורני הכיתה ימונו אחת לשבוע על ידי מחנך הכיתה או על ידי המק"ס, וימלאו את תפקידם, עד שייקבע תורן מחליף.

ב. תורני הכיתה מופקדים על הנעשה בכיתה כאשר אין מורה בכיתה. (בהפסקה ובין השיעורים)

ג. בהפסקה ידאג התורן להוצאת התלמידים מהחדר ולאווררו. בהפסקה יישאר התורן בכיתה או ינעל את הכיתה.

ד. בתחילת כל שיעור ידאג התורן לניקיונם של החדר ושל הלוח ולסידור הכיתה.

ה. בתום יום הלימודים יהיו התורנים אחראים להרמת הכיסאות, לכיבוי האור והמזגן. התורנים  ייצאו אחרונים מן הכיתה.

ו. תלמידי הכיתה והתורנים יהיו אחראים לשטיפת הכיתה והמסדרון.

 

זכרו: התורנות היא תפקיד מתחלף, שתפו פעולה עם התורן, כדי שישתפו פעולה עמכם.

 

  1.  אחזקה שוטפת של בית הספר וניקיונו

א. כל תלמידי ביה"ס ישותפו בעבודות אחזקה שוטפות בבית הספר, בניקיון החצר והמתקנים. הודעות על תורנות הניקיון ועל אופן הביצוע תימסרנה על ידי הנהלת ביה"ס באמצעות מחנך הכיתה ו/או המק"ס.

ב. אנא, שמרו על ניקיונם של השירותים בבית הספר לרווחתכם ולהנאתכם.

ג. התלמידים מתבקשים לשמור על ניקיון חדרי הלימוד, המסדרונות, המעבדות, הסדנאות, השירותים והחצר ועל הציוד המצוי בביה"ס לרווחת התלמידים.

זכרו: ביה"ס הוא ביתנו – ביתכם, השליכו את הפסולת לפחים, כדי שנוכל לחיות בסביבה נקייה ואוהדת.

  1. שמירה על רכוש בית הספר

א. תלמידים, שיחבלו ברכוש בית הספר, ישלמו את מלוא הנזק בכספם ויישאו בעונשים כמתחייב מחומרת הנזק.

ב. אין להוציא ריהוט מחדרי הכיתות או להעבירו ללא אישור מחדר לחדר.

ג. ספריית ביה"ס: ספריית ביה"ס וחדר העיון שופצו לרווחת התלמידים. התלמידים נקראים להשתמש בספרייה בהתאם לנהלים: כל ספר שנשאל מהספרייה בביה"ס חייב להירשם על ידי הספרנית. הספרים יוחזרו לספרייה בצורה תקינה. התלמידים יחזירו את הספרים השאולים לספרייה כמה ימים לפני תום שנת הלימודים.

זכרו: רכוש ביה"ס נועד לשימושכם. אנא, שמרו עליו!

  1.  ביטחון ובטיחות

א. בהתאם לתקנות לשעת חירום ובשל המצב הביטחוני הרגיש יש במוסדות החינוך  נוהלי ביטחון ואחראי לביטחון.

ב. יש להישמע להוראות האחראי לביטחון ולאנשי השמירה בביה"ס ולמלא אחר נוהלי  הביטחון.

ג. אין להכניס לשטח ביה"ס חברים שאינם תלמידי ביה"ס. כל אירוע חריג יהיה על אחריות התלמיד המארח.

ד. יש להודיע מיד לאחראי הביטחון ו/או למורים התורנים במקרה של חדירת גורמים זרים אל ביה"ס ו/או על כל חפץ חשוד ו/או חפץ נטוש.

ה. חל איסור מוחלט לצאת משטח בית הספר ללא אישור. תלמידים שיימצאו מחוץ לשטח ביה"ס בזמן השיעורים ו/או ההפסקות – ייענשו בחומרה.

ו.  תלמיד, המבקש להשתחרר  שחרור מוקדם, יצטייד באישור מהמחנך או מחבר הנהלה ויציגו לשומר.

ז. רכיבה על אופניים ו/או אופנועים בתחומי ביה"ס אסורה בהחלט. תלמיד שייתפס רוכב בשטח ביה"ס – ייענש.

ח. אין הנהלת ביה"ס אחראית לנזק ו/או לגניבות חלקי אופנועים.

ט.  מומלץ לתלמידים להשתמש בתחבורה הציבורית.

 

תלמידים  יקרים,

נהגו בנימוס, היו אדיבים ונעימי הליכות. כבדו את חבריכם, את מוריכם ואת מפקדיכם.

אנו עושים הרבה למען שיפור חזות ביה"ס. אנא, שמרו על ניקיון ביה"ס ועל רכושו.

שמירה על כללי התנהגות תקינים תשפר את איכות חיינו בביה"ס, ותכשיר אתכם להיות חיילים ממושמעים ואזרחים למופת.

ביה"ס ומתקניו נועדו לרווחתכם ולהנאתכם – שמרו עליהם.

 

בברכת שנת לימודים פורייה ומוצלחת,

ההנהלה, המורים, סגל חיל האוויר והעובדים

המגמות שלנו

  • הנדסת מכונות תעופה – מערכות תעופה ומקצוע ייעודי לחיל האוויר
  • הנדסת אלקטרוניקה מחשבים – מערכות תקשורת ומקצוע ייעודי חיל האוויר
  • הנדסת חשמל בקרה – מערכות הספק  ומקצוע ייעודי חיל האוויר
  • הנדסת סייבר ומחשבים

רוצים ללמוד על כל המגמות שלנו? מוזמנים לקרוא בדף המגמות.

טפסים ואישורים

ריכזנו עבורכם את כל הטפסים והאישורים במקום אחד. אנא קראו בעיון ועקבו אחר ההוראות.

סגל בית הספר

בואו ונכיר את צוות ההוראה

  • שרית מלמד

    מנהלת בית הספר
  • ערן בן דור

    סגן מנהלת- פדגוגיה
  • שימי בליתי

    רכז מערכת, רכזת מגמת הנדסת מכונות תעופה ורכז שכבת י'
  • סמדר וישניה

    מנהלת המכללה ורכזת הנדסת מכונות ותעופה- מכללה
  • רס"ב מוטי פרץ

    מפקד שלוחות מרכז
  • רס"ל נתנאל דהן

    מפקד שלוחת הולץ
  • דגן אורטל

    רכזות מעורבות חברתית ורכזת אזרחות
  • זיידל לירי

    רכזת מעורבות חברתית ורכזת שכבת י"א
  • מור סולמי

    רכזת חינוך חברתי ורכזת טיולים
  • אורית להב

    מובילת חדשנות בית ספרית
  • שלי גרוס

    יועצת שכבות י' י"א
  • מלל לילך

    יועצת שכבות ט' י"ב
  • שולמית איינהורן

    רכזת התאמות למידה
  • מוטי דיאמנט

    רכז ביטחון, רכז אח"מ
  • נתנאל ארזי

    רכז מגמת אלקטרוניקה חשמל ורכז חינוך תעבורתי
  • ניר פז

    רכז שכבת ט'
  • אסף אורן

    רכז שכבת י"ב, רכז תנ"ך ואחראי משוב
  • אורלי מלכה

    רכזת ספרות
  • רכזת הסטוריה

    הגר אסף
  • בכמן אלעד

    רכז אנגלית
  • לריסה בוגופולסקי

    רכזת חשמל ואלקטרוניקה- מכללה
  • דוד פרוכט

    מדעי המחשב וסייבר
  • לריסה בוגופולסקי

    רכזת מגמת חשמל בקרה ואנרגיה
  • אביעד יוסף

    מלווה מועצת תלמידים
  • ולדימיר גלמן

    רכז מתמטיקה ופיזיקה
  • ערן גולדצימר

    רכז משמעת

מינהלה

  • אוריה בוטבול

    מינהלנית
  • אלי חסון

    קניין בית הספר
  • מינה יצחק

    מנהלת חשבונות
  • טובה קאשי

    מזכירת מנהלת בית הספר
  • מדלן שיריאן

    מזכירה פדגוגית תיכון
  • שימרית צדוק

    מזכירה פדגוגית מכללה
  • איריס טל

    מזכירת בגרויות ובחינות חיצוניות
  • תמרה ריזינשבילי

    אחות
  • ודים

    טכנאי מחשבים

לוח צלצולים